tiistai 16. joulukuuta 2014

Tallinna part 2

Noniin kakkososaa siis tulossa reissusta ja ykkösosa löytyy täältä
Tiistaipäivä siis vietettiin Tallinnassa ja aamulla heti kasin jälkeen kipiteltiin laivasta ettimään hotellia. Niinhän siinä taas kävi että hotelli oli vähän hukassa, vaikka oltiin kartasta sijainti katsottu. Pienen etsinnän jälkeen löydettiin kuitenkin hotelli, mutta kuultiin ettei saada huoneita kun vasta kolmelta! Meinas vähän raivostuttaa, sillä oisin halunnu ihan hetken levähtää ennen shoppailua ja laittautua. Jouduin sitten meikkaamaan hotellin aulan vessassa ja matkalaukut jätettiin hotellin säilytykseen ettei niitä sentään tarvinnut raahata mukana. Äitin kans lähdettiin kohti bussipysäkkiä josta meni ilmainen bussi kauppakeskus Rocca Al Mareen. Pysäkillä seisoessa musta tuntu yhtäkkiä ettei mun jalat oikein kanna. En tiiä johtuiko se väsymyksestä vai laivan keinumisesta, mutta vielä kauppakeskuksessa tuntui etten pysty kävelemään suoraan! Mentiin heti johonki kahvilaan syömään aamupalat että olo vähän helpottais. Syöminen autto vähän ja shoppailukin ihanan joulumusiikin säestämänä piristi niin että olo alko olla suht normaali. Shoppailtiin monta tuntia ja kahden aikoihin lähdettiin taas bussilla kohti hotellia.

Saatiin onneksi hotellihuoneet ja rötkähdettiin hetkeksi lepäilemään. Huomasin heti huoneeseen astuttuani että meillä oli siellä ihana pinkki tehosteseinä. Pitihän sitä sitten leikkiä ja käyttää kuvaustaustana, hehe ;) Hetken lepäilyn jälkeen alkoi olla kaikilla niin nälkä että lähettiin porukalla satamassa sijaitsevaan ravintola Lautaseen, josta onki tullu semmonen paikka missä on pakko käydä Tallinnanreissulla. Ruoka ei pettänyt tälläkään kertaa! Mahat täynnä lähettiin äitin kanssa suunnistamaan Vanhaan kaupunkiin ja pojat lähti omille teilleen. Olin ihan innoissani tuolla Vanhan kaupungin joulutorilla. Nimittäin  mikä ois parempaa kuin ihania jouluvaloja, joululauluja, glögiä ja iloisia ihmisiä. Oisin voinu hengailla tuolla koko illan ja ottaa kuvia ! Ei kuitenkaan hirveen kauaa siellä oltu nimittäin halusin ehtiä käymään Bershkassa ja Pull&Bearissa, sillä ne oli menossa aika aikaisin kiinni. Nuo kaupat oli kuitenki vähän pettymys, koska en löytänyt mitään :(

Päätettiin vielä kipasta mutka Virukeskuksessa, vaikkei siellä mitään kivoja kauppoja edes oo. Kierreltiin muutamat liikkeet ja käytiin kaakaolla ja Sacherkakulla. Miksei Suomessa oikeesti voi olla niin halpaa kuin tuolla. Sacherkakkupala maksoi 2€ ja täällä kahvilassa se maksaa vähintään sen 6€ ! Käppäiltiin hotellille ja kello alkoikin olla jo niin paljon että menin suihkun kautta nukkumaan. Voi että kyllä uni maistui ja hotellin pehmeä sänky tuntui luksukselta verrattuna laivan hytin sänkyyn. Vaikkakin olin niin väsynyt, että olisin varmaan nukahtanu betonilattiallekin.
Tuo hotelli oli ihan kiva, ei mitenkään erikoinen ja aamupala oli aika surkea. Hotellin nimi on siis Center Hotel ja se sijaitsee aikalailla keskustassa. Hintaansa nähden kuitenkin ihan hyvä hotelli nimittäin meillä maksoi risteily+ yö Tallinnassa 34€/hlö. Eli siis siinä mielessä kyllä mielelläni maksoin tuosta hotellista tuon hinnan  vaikkei hääppönen ollutkaan. Ehottomasti kuitenki paras hotelli tähän asti jossa oon Tallinnassa ollut on Viru hotelli. Tosin se onkin sitten vähän hintavampi.

Taijampas lämmäyttää kupillisen glögiä ja uppoutua muistelemaan reissua ;) Ciao !

1. Apuaaaaa ihana <333 tuli niiin hyvä mieli tätä lukiessa, oii että!! Upeita kuvia, ihana nina söpöläinen <3

1. Hihi no kiva <33 Kiitos toinen söpöläinen siellä!^^

2. Oi, ompa kivoja kuvia kyllä! Tässähä itelläki vaan reissukuume pahenee :'D

3. Viru hotelli on kyllä sijainnilta ja näköalaltaan just huippu! :)

1. Se on kyllä niin ihana että pakko päästä sinne joskus uudestaan! :D Ite olin siinä vielä sillon ku ekaa kertaa kävin Tallinnassa:)

4. onko sulla menny ohi se pahoinvointi? <3

1. Joo on :) Mitälie kaamosmasennusta olikaan mutta nyt on tosi hyvä olo :D Jotenki tuo reissu vielä piristi niin paljo<3

5. Ooh ihanan jouluinen Tallinna <3 Niin kivan tunnelmallista. Joulutori, valot ja kaikki, oii! Pitäis mennä itekki käymään siellä joskus talvella. Ainoastaan vaan kesäisin käynyt. Oli varmasti kiva reissu ja mukava pieni maisenmanvaihdos :) Laitahan vaan lissää kuvia tulemaan! ;>

1. No älä! Tuolla oli niin tunnelmallista ja ihanaa<3 Mä haluaisin taas käyä joskus kesällä, oon nimittäinn aina käyny vaan talvella :D

6. Tallinna näyttää ihanalta näin ennen joulua - ainakin mitä näitä sinun upeita kuviasi katselee :) Pitääkin kyllä muistaa, jos vaikka ensi vuonna itsekin lähtisi miehen kanssa pariksi päiväksi Tallinnaan :)

1. No ehdottomasti kannattaa lähtee käymään:) Tallinna on niin ihana just tällain joulun aikaan!

7. Ääää mua niin rupes haluttaa jollekki risteilylle ku en oo ikinä ollu! :D Varsinki näin joulun alla olis aivan ihana käydä. Nää kuvat on kyllä niin tunnelmallisia. <3

1. Mitäää et oo ikinä ollu risteilyllä? :D Kannattaa ehottomasti käyä ainakin Tallinnassa, varsinkin joulun alla! Ihana kaupunki <3 Tukholmassakin ois kiva käyä, siellä en oo nimittäin vieraillut vielä=)

8. Ihana tunnelma ja kivoja kuvia ! :)♥

9. Ihania kuvia taas <3 Sulla on silmää ottaa kuvia, ihana tunnelma saatu nuihin kuviin. :) K lukea tästä teijän reissusta. vois itekki joskus suunnistaa Tallinnaan. :)