perjantai 10. helmikuuta 2017

YOUR CHOICE VALMENNUS

Heippa jälleen pitkästäaikaa!
Oon ollut täällä flunssan kourissa, joten siksi musta ei oo oikeen kuulunut. Nyt on jo voimia vähän kirjotella teille yhestä niin kivasta asiasta. Sain nimittäin tammikuun alussa sähköpostia, jossa mua pyydettiin yhteistyöhön tällaiseen valmennukseen. Olin joskus aiemmin kuullut tästä yourchoice valmennuksesta, mutten sen kummemmin ole kokenut sitä itselle tarpeelliseksi. Kuitenki sähköpostiviestiä lukiessa tuli niin hyvä fiilis koko hommasta ja ajattelin että miksipä ei. Vuosikin oli juuri vaihtunu ja tuollanen valmennus varmasti antaisi lisää boostia treenaamiseen ja terveellisesti syömiseen! Lähdin siis innolla mukaan tähän 10 viikkoa kestävään hyvinvointivalmennukseen.


Mikä sitten tämä yourchoicevalmennus on?
Kyseessä ei ole mikään dieetti, eikä hullu treeniohjelma vaan pääpaino on hyvinvoinnissa. Täältä löytyy kaikki oleellinen tieto ja heti tuo etusivun lause varmaan kiteyttääkin koko tän jutun; "Ota terveelliset elämäntavat osaksi arkea. Pysyvästi."  Valmennuksen aikana on tavoitteena siis löytää sellainen kultainen keskitie niin syömisen kun urheilun parissa. Oppia siis syömään terveellisesti sekä myös nauttimaan herkkuja kohtuudella, ei missään nimessä kieltää itseltä kaikkea hyvää.


Lähetin heille hieman mun taustatietoja mm. miten oon treenanannu, kuinka usein jne sekä ruokapäiväkirjan muutamalta päivältä. Sain heiltä todella monipuolisen ravinto-ohjelman jonka mukana oli mm. vinkkejä omiin ruokiin sekä reseptejä, joita myös tupsahtelee sähköpostiin lisää parin viikon välein ettei keittiössä lopu ideat kesken. Tässä ravinto-ohjelmassa ei puntaroida ruokia eikä syödä pelkkää kanaa, riisiä ja parsaa vaan oikeasti käytetään maalaisjärkeä ruuan määrissä ja syödään puhtaasti. Sain kuulla omasta ruokavaliostani sen että syön liian vähän proteiinia sekä myös rasvansaanti on liian vähäistä joten niihin sitten panostettiin mun ohjelmassa.


Ravinto-ohjelman lisäksi sain minulle räätälöidyn treeniohjelman, jossa oli liikkeet yksityiskohtaisesti kerrottuna kuvineen päivineen. Mun oma ohjelma on kolmijakoinen sekä mukana on muutama aerobinen/HIIT viikossa. 
Mun valmennus siis alkoi viime viikon maanantaina ja kävin heti salilla testailemassa yhtä mun treeneistä ja huhhuh miten hyvältä se tuntu kun kerranki oli joku valmis ohjelma millä tehdä! No, kävikin kuitenki niin ikävästi että heti tiistaina heräsin hirveään kurkkukipuun ja siitä se jäätävä flunssa sitte lähti. Salilla en oo nyt päässy käymään puoleentoistaviikkoon, mutta eipä sairastamiselle mitään voi. Oon kuitenki syöny nyt tosi hyvin ja koittanu tehdä noita pikkumuutoksia omaan ruokavalioon. Ihanat valmentajat ovat kokoajan tavoitettavissa whatsapissa(tai sähköpostilla) ja olenkin saanut tsemppiviestejä sieltä. 
Joka viikko on myös pyhitetty eri teemalle joiden matskua tulee aina sähköpostiin joka sunnuntai. Viime viikon teemana oli motivaatio & tavoitteet kun taas tällä viikolla aiheena on ravinto & hyvinvointi. 


 Mitkä on mun omat tavoitteet?
Mun tavoitteena on löytää sellanen rytmi niin ruokailuun ku treenaamiseenki. Myönnän että välillä tulee syötyä vähän huonosti, joten yritän saada ruokailurytmin niin että syön aina 3-4 tunnin välein. Tavoitteena on myös se, että turhat herkkunapostelut jäisi pois ja pysyisin siinä herkkupäivässä. Oon nimittäin päässyt nyt lipsumaan välillä aika pahastikkin jos kaapissa on ollut karkkipussi tai muu. Treenaamisen suhteen mun tavoite on kehittyä eli nostaa painoja pikkuhiljaa sekä pitää se hyvä fiilis siinä hommassa. Jos tuntuu pakkopullalta niin sitten ei mennä salille vaan keksitään jotain muuta. 

Odotan innolla jo ensiviikkoa, että pääsis jo pikkuhiljaa takaisin treenaamisen pariin(jos vaan ikinä paranen tästä taudista!). Tulen varmasti kirjottelemaan näiden viikkojen aikana fiiliksiä valmennuksesta tänne, joten toivottavasti jaksatte lukea tällaisia hyvinvointihömppäpostauksia jatkossakin;) 

Mukavaa viikonloppua kaikille!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti